High school English teachers' perceptions of out-of-class teamwork
Main Article Content
Resumen
This paper presents a study that aimed to find out how teachers of English perceive teamwork outside the classroom in the context of upper secondary education in Mexico. The study focused on the way teachers are implementing or encouraging this collaborative work and the results that are being obtained with teamwork. The research design was structured within a mixed mode methodology. For the quantitative face, a Likert-type survey designed by Ruiz Esparza, Medrano, and Zepeda (2016) was implemented while the qualitative phase comprised two focus groups. The questions for these focus groups were designed according to the data obtained in the quantitative phase. Results evidence the need for teachers to have clear guidelines on follow up strategies after they assign collaborative tasks outside the classroom and on the need to train students for teamwork to be effective for learning. The relevance of this study lies in the fact that it provides insights into the teachers’ perceptions and implementation of teamwork outside the classroom as well as, the results that are being obtained by these teachers. The study hopes to serve as reference for other disciplines and further research on the topic of out-of-class teamwork at regional or national levels and to contribute information and data to international studies by providing a new context, that of Mexico and upper secondary education.
Article Details

Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
a. Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la Revista RedCA el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de atribución no comercial ni obras derivadas 4.0 (CC-BY-NC-ND 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
b. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
c. Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) posterior al proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).